ng

ad

on Leave a Comment

Uncle Ini Hanya Naik MRT,Berpakaian Seperti Orang Awam Biasa Sehinggalah Sebuah Akhbar Mendedahkan Siapakah Beliau Yang Sebenarnya... (4 GAMBAR)



Dalam dunia ni ramai orang yang kita tidak boleh jangka perwatakannya melalui gaya hidup. Begitu juga dengan apek tua ni. APEK tua ni hanyalah antara ribuan pengguna MRT setiap pagi di Singapura.

Tak ramai yang cam atau kenal siapakah apek ini hinggalah baru-baru ini akhbar republik itu mendedahkan identitinya.

‘Apek’ yang dimaksudkan itu sebenarnya adalah Lim Siong Guan.
Lim untuk pengetahuan anda adalah orang nombor satu di negara itu yang ditugaskan untuk mentadbir pelaburan dan khazanah Singapura.

Jawatan yang disandangnya adalah Group President of Singapore Sovereign Wealth Fund GIC, atau kalau diterjemahkan ke Bahasa Melayu – Presiden Kumpulan Pertubuhan Pelaburan Pemerintah Singapura.

Punyalah ‘humble’ dan ‘sempoy’ Lim ni, beg duit dia pun tak pernah berganti sejak 10 tahun lalu, siap ada sticker yang cucu-cucunya lekat.


Di pejabat, perkara ‘kecil’ seperti melekatkan setem pun akan dilakukannya sendiri tanpa mengharapkan budak pejabat.

Rutin kerja Lim adalah – empat hari di Singapura, San Francisco, New York, London, Singapura; dan empat hari lagi pusing Asia: Singapura, Mumbai, Tokyo, Seoul, Beijing, Shanghai, Singapura.

Lim juga menolak untuk diberikan limosin sesuai dengan kedudukannya, cukuplah sekadar tuala kecil untuk dia membersihkan diri ketika berada di mana-mana negara yang beliau singgah.


Berusia 67 tahun, Lim digelar ‘Superman’ kerana kesungguhan beliau menjalankan tanggungjawabnya walaupun sudah layak pencen dan duduk di rumah.

Soalan yang paling kerap beliau tanyakan pada pekerjanya adalah – ” Ada tak perkara yang boleh saya bantu untuk membolehkan anda melakukan tugas dengan lebih baik? ”

on Leave a Comment

MENGERIKAN..!!.DI RUSIA ADA KILANG MEMPROSES BAHAGIAN ORGAN MANUSIA???


Sebuah kilang di Rusia mencuri buah pinggang, kornea mata dan lain-lain bahagian tubuh manusia untuk dijual. Mayat-mayat ini dikutip dari pemandu mabuk yang meninggal dunia dalam kemalangan kereta, orang yang tinggal bersendirian yang telah mati di musim sejuk, penjenayah atau kematian yang tidak dapat dijelaskan dan mayat-mayat yang tidak dituntut. Beberapa bahagian badan dan tulang yang dijual kepada Universiti dalam pelbagai bahagian dunia. Tulang kaki dieksport kepada farmasi di Ireland dan Jerman untuk membuat gigi-tampalan yang popular di Eropah.

Selain daripada Rusia, India juga dikenali untuk menuai bahagian manusia untuk eksport.

Satu trend yang mengejutkan!

Apabila anda keluar di khalayak ramai & juga tidak berkawan dengan orang yang anda baru sahaja bertemu. Elakkan bersendirian pada waktu malam. Ini boleh berlaku kepada wanita & lelaki juga. kanak-kanak yang meninggal dunia di hospital . Kanak-Kanak adalah yang paling mudah untuk dibawa lari. Ada pendapat mengatakan terdapat kilang manusia juga di India . Mereka mungkin mempunyai sekutu di sini juga "rusia".







on Leave a Comment

[VIDEO] POLIS TRAFIK DILANGGAR KERETA DI JALAN SEMANTAN

[



Kuala Lumpur, 30 Okt - Hari ini, satu video yang merakamkan kejadian seorang polis trafik yang sedang bertugas dirempuh oleh sebuah kereta perdana di Jalan Semantan, Kuala Lumpur, semalam telah dimuat naik di laman Youtube.

Mengikut video tersebut, polis tersebut dilihat berhenti di tengah jalan bagi memberhentikan trafik. Namun setelah beberapa saat polis tersebut dilihat berada di tengah jalan, sebuah kereta perdana datang merempuhnya dari bahagian sisi belakang.



Akibat rempuhan itu, polis tersebut bersama motornya tercampak beberapa meter dari tempat kejadian. Selepas kejadian, anggota polis trafik dan juga orang awam membantu mangsa

Jika dilihat pada saat kejadian, boleh dilihat kesan tayar akibat brek di atas jalan kerana pemandu tersebut cuba brek secara mengejut. 
on Leave a Comment

5 kelebihan smartphone android yang mungkin tidak anda ketahui

Sistem Operasi Android sudah sangat terkenal memiliki pelbagai macam kegunaan. Sebagai pengguna Android, mungkin saja Anda hanya memaksimumkan kelebihan standard dari sistem operasi buatan Google ini saja. Namun, pernahkan Anda terfikir, jika Android memiliki kegunaan lain yang mungkin tidak Anda ketahui ? tidak hanya untuk laman sosial, browsing, games dan chatting saja. Berikut ini 5 kegunaan Android yang mungkin tidak Anda ketahui.
Menjalankan Bisnes
bisnis
Bagi Anda yang senang melakukan jual beli secara online, Anda mungkin akan segera tahu jika salah satu kegunaan Android
 boleh Anda dapatkan ketika melakukan aktiviti tersebut. Segala bentuk transaksi Anda, dapat Anda lakukan hanya melalui peranti Android. Android menyediakan aplikasi transfer yang  boleh membuat semua urusan transaksi menjadi cepat. Selain itu, bagi Anda yang berbisnes, untuk menganalisa transaksi, Anda  boleh memanfaatkan aplikasi seperti misalnya Evernote yang akan sangat membantu Anda dalam menjalankan bisnes.
Aktiviti Sehari-Hari
remote
Remote
televisyen Anda rosak? Atau mungkin remote televisyen Anda tidak sedang berada di dekat Anda? Download aplikasi Remote Android, dan masalah Anda akan terselesaikan, karena Anda dapat mengganti Channel televisyen Anda hanya dengan melalui peranti Android Anda. Android akan memudahkan Anda dalam menjalankan kehidupan sehari-hari. Tidak hanya hal-hal seperti itu saja yang akan membuat para pengguna Android terbantu akan produktiviti peranti yang satu ini. Hal-hal unik yang mungkin tidak terpikirkan oleh orang-orang awam  boleh Anda temui di Android. Misalnya, apakah pernah terpikirkan oleh Anda, ada aplikasi yang digunakan untuk mengetahui peringkat masak telur saat kita sedang merebusnya?
Siaran Televisyen
tv
Android telah dilengkapi dengan kemampuan terhubung dengan Device lain secara mudah. Sebagai contoh, Anda akan dapat menghubungkan
peranti Android Anda dengan televisyen via USB atau Wireless. Setelah semuanya terhubung, Anda dapat melakukan hal apapun pada peranti Android Anda yang akan ditampilkan langsung pada layar televisyen. Di sini, Anda dapat melakukan kegiatan Streaming melalui aplikasi atau situs video online. Sekarang, dengan kelebihan android ini apakah Anda masih membutuhkan siaran televisyen?
Berintegrasi dengan kenderaan
car
Ini mungkin hanya beberapa orang yang akan merasakan manfaatnya. Namun, jika sudah dilakukan,
 boleh membuat kagum setiap orang. Android telah dapat terhubung dengan Software di dalam kereta. Anda dapat melakukan panggilan telepon, menggunakan GPS, dan yang paling menakjubkan adalah, menghidupkan mesin kenderaanmenggunakan peranti Android Anda, Wow !
Developer
android-app-development-company
S
edar atau tidak, Android telah memberikan banyak lapangan pekerjaan, salah satunya adalah bagi para Developer. Ini adalah salah satu Kelebihan Android yang mungkin tidak disedari oleh banyak orang, namun memiliki saham yang besar bagi perkembangan sistem operasi Android hingga saat ini.


on Leave a Comment

GAMBAR Reaksi mengejutkan penyokong walaupun kepala cedera terkena bola golf

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Penyokong Tetap Gembira Walaupun Tiger Woods Mencederakan Kepalanya.
Pada satu pukulan 'Tee', bola golf Tiger Woods mencederakan kepala seorang penyokong. Namun penyokong tidak marah dan kembali bukan tangan kosong kerana menerima bola golf dengan tandatangan Tiger Woods. 






on Leave a Comment

Angelina Jolie simpan al-Qur'an di rumah demi anak


Angelina JoliePasangan selebriti dari Hollywood, Angelina Jolie dan Brad Pitt mengakui mereka telah memberikan pendidikan agama yang cukup buat anak-anak mereka.



Jolie tidak membataskan pendidikan itu pada satu atau dua agama sahaja tetapi kesemua anaknya mendapat pendedahan terhadap semua bentuk agama yang ada.
Jolie dan Pitt memperkenalkan semua agama yang wujud di dunia ini buat enam anak mereka dengan menyediakan rak yang memuatkan pelbagai buku dan kitab agama di rumah mereka.

“Kami ada Injil, al-Quran dan semuanya. Kami juga mengajak anak kami ke gereja, kuil, menghadiri upacara ajaran Buddha, pergi masjid, mengajar mereka tentang semua kepercayaan,” katanya.
Walau apa pun agama yang dipilih oleh anak-anaknya satu hari nanti, dia tidak akan sesekali membantah.
on Leave a Comment

Mengapa kaum wanita berbahaya - hadis





Rasulullah s.a.w., pula mengingatkan umatnya mengenai kehidupan dunia dengan hadis yang berikut: 

137- Dari Abu Said al-Khudri, r.a., bahawa Nabi s.a.w., bersabda: "Sesungguhnya dunia ini manis dan indah dan sesungguhnya Allah menjadikan kamu wakil menguruskan apa yang ada padanya, maka dengan itu ia sentiasa memerhati bagaimana cara kamu menjalankan urusan itu; oleh itu hendaklah kamu menjaga diri dari keburukan yang disebabkan oleh dunia, dan khasnya oleh perempuan, kerana sesungguhnya fitnah yang mula-mula menimpa kaum Bani Israel adalah berpunca dari orang-orang perempuan." 

(Muslim) 

Hadis ini mengandungi: 

(1) Daya penarik dunia dan tujuannya. 

(2) Cara menghadapi daya penarik dunia. 

Dunia dan daya penariknya: 

Tak dapat dinafikan bahawa dunia ini mempunyai daya penarik yang kuat, kerana Tuhan telah menjadikannya berkeadaan demikian adalah untuk menguji manusia siapakah yang lebih menguasai hawa nafsunya dan dapat menggunakan dunia itu menurut yang diredhai Allah setelah ia diberi kuasa menguruskan mana-mana yang ada padanya; (7 Surah al-Kahfi). 

Cara menghadapi daya penarik dunia: 

Rasulullah s.a.w., menyuruh umatnya memelihara dan mengawal diri daripada diruntun oleh kemanisan dan keindahan yang menjadi daya penarik dunia, dengan sentiasa bertaqwa, iaitu mencegah diri daripada melakukan segala larangan Allah serta menyempurnakan suruhan-Nya sambil mengingati kerendahan mutu segala kesenangan dan kemewahan yang ada di dunia dan kesingkatan masanya, berbanding dengan segala nikmat akhirat yang kekal abadi. 

Di antara daya penarik dunia yang ditentukan oleh Rasulullah s.a.w. supaya seseorang memelihara dan mengawal diri daripada runtunannya ialah daya penarik perempuan, kerana daya penariknya amat kuat sehingga lelaki yang tegas pendiriannya dan bijak pandai sanggup memusuhi akal fikirannya, menentang ilmu pengetahuannya, meruntuhkan rumah tangganya, dan melanggar undang-undang negara dan hukum agama, sebagaimana yang terkandung dalam hadis Abu Sa 

Rasulullah s.a.w tentukan daya penarik perempuan dengan ingatan nya s.a.w, yang demikian, kerana jenis perempuan - selain daripada kurang akal fikirannya dan agamanya, sebagaimana yang terkandung juga pada hadis Abu Sa'id yang tersebut menjadi alat pemancing syaitan, sebagaimana yang dinyatakan pada hadis Huzaifah, r.a., yang diriwayatkan oleh Razin, bahkan Rasulullah s.a.w., telah pun menyatakan bahawa di antara daya penarik dunia yang besar sekali bahayanya kepada jenis lelaki ialah daya penarik jenis perempuan, kerana lazimnya mereka mendorong lelaki dengan tutur kata yang manis, gerak geri yang menarik dan pakaian yang memberahikan - melakukan maksiat dan melalaikannya daripada menjalankan tanggungjawabnya. 

Mengenai ini Ibn Abbas r.a., pernah berkata, maksudnya: "Kebanyakan lelaki dari umat-umat yang telah lalu menjadi kafir adalah berpunca dari perempuan, dan pada masa yang akan datang pun ada juga orang-orang lelaki berlaku kufur disebabkan angkara perempuan." 
on Leave a Comment

(6 GAMBAR) KRISTIN KREUK SEKARANG YANG SEMAKIN JELITA






Kristin Laura Kreuk (31) ialah pelakon yang mula terkenal kerana melakonkan watak Lana Lang di dalam siri tv Smallville. Siri TV ini berada di udara dari 2001 sehingga 2011.


Bagaimanakan ? Adakah masih comel? Ibu beliau berbangsa Cina dan berasal dari Indonesia. 
on Leave a Comment

Tindakan lelaki ini terhadap 29 mayat kanak-kanak sangat tidak masuk akal


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Moscow - Seorang Ahli Sejarawan menggali 150 kubur untuk mengambil mayat supaya dia boleh memakaikan mayat-mayat tersebut dengan pelbagai fesyen untuk pesta ulang tahun. 

Warga Rusia itu, Anatoly Moskvin mengeluarkan lebih kurang 29 mayat kanak-kanak perempuan yang berusia antara 3 hingga 12 untuk memenuhi fantasi pelik beliau. 

Dia kemudiannya membawa mayat itu pulang untuk dikumpul dalam koleksi mumia yang mengerikan. Mayat tersebut yang ada daripadanya hanya tinggal rangka dipakaikan dengan stoking dan pakaian, dan ada daripadanya yang dihiaskan seperti sebuah boneka. 

Anatoly Moskvin yang boleh bercakap dalam 13 bahasa dan digambarkan oleh sesetengah pihak sebagai 'genius', juga turut memberikan nama-nama setiap daripada mayat yang 'menghadiri' majlis hari jadi yang dianjurkan untuk mereka. 

Sebuah video yang dirakamkan oleh Moskvin yang ditemui oleh penyiasat di apartmennya menunjukkan koridor rumahnya penuh dengan pakaian gaun pengantin pelbagai fesyen serta pakaian yang berwarna-warni. 



Di dalam sebuah bilik pula, dapat dilihat wajah mayat kanak-kanak perempuan, dibalut dengan kain kuning air cerah dan dapat didengar pada rakaman video tersebut menyatakan Patung ini diperbuat daripada mayat manusia." 

Polis berkata, Anatoly juga mengumpulkan maklumat dari semasa ke semasa mengenai kisah hidup setiap budak perempuan yang digalinya dan mencetak cara bagaimana menghasilkan patung daripada mayat manusia.

Obsesinya yang mengerunkan itu terbongkar apabila ibu bapanya melawatnya selepas pulang dari bercuti.

Lelaki berusia 46 tahun dari bandar Nizhni Novgorod di tengah Rusia itu ditahan pada 2011, tetapi kini timbul cerita dia tidak akan dihadapkan ke mahkamah atas perbuatan jenayahnya.

Jurucakap Pihak Pendakwaan berkata: "Setelah tiga tahun pemantauan terhadapnya di klinik psikiatri, Moskvin masih belum boleh dibicarakan kerana masalah mental. Dia akan diletakkan disini untuk rawatan psikiatri."




on Leave a Comment

Wajah Sebenar Lelaki Serupa Ustaz Azhar Idrus Dalam Video Panas Yang Tersebar


Baru-baru ini kita dikecohkan dengan penyebaran video panas Ustaz Azhar dengan seorang perempuan durasi 0.38 saat. Selepas video itu tersebar pelbagai tomahan telah dilemparkan kepada Ustaz Azhar Idrus ada juga yang tidak percayainya.


Kemudian orang ramai dengan Ustaz Azhar telah tampil menafikan sekeras-kerasnya video tersebut adalah ustaz Azhar dan mengatakan ada pihak tertentu cuba jatuhkan Ustaz Azhar dalam menyampaikan dakwahnya.

Ada juga mengatakan Video ini telah diedit oleh penyokong UMNO atau orang kuat UMNO dengan alasan Ustaz Azhar Pro PAS jadi mereka telah edit dan menfitnah Ustaz Azhar.Tidak dapat dipastikan siapakah yang edit video tersebut dan menyebarkan fitnah ini yang pasti dalam video ini bukan Ustaz Azhar Idrus

Berikut bukti yang dapat Admin Sertakan

Dalam gambar diatas terdapat perbezaan telingga Ustaz Azhar dengan Wajah yang diedit dalam video tersebut.


Berikut dikatakan wajah lelaki sebenar dalam video panas yang tersebar

Jadi kepada yang sebar fitnah ini anda terimalah balasanya nanti dosa dengan Allah boleh bertaubat Dosa dengan manusia selagi tidak mohon ampun tanggunglah akibatnya tambahan pula fitnah seorang ustaz yang menyampaikan ilmu agama.


Kepada rakan-rakan yang membaca dan melihat pendedahan ini mohon jasa baik anda share info ini menerusi button share yang disediakan dibawah mudah-mudahan dengan bantuan anda jenayah fitnah kepada UAI ini dapat diketahui Umum -Sumber
on Leave a Comment

Gambar Ular Sawa Telan Budak Perempuan 11 Tahun Di Perak?


Gempar! seorang budak perempuan berusia 11 tahun dikatakan dibaham seekor ular sawa di kampung Tualang, Perak yang dikongsikan oleh pengguna facebook kini viral di laman sosial. Namun kesahihan gambar tersebut belum dapat di ketahui kebenarannya. Apapun jika ianya benar berlaku, pasti akan keluar di tv kan...? apa komen anda? saksikan beberapa gambar di bawah...



on Leave a Comment

Tauke Jambu marah follower instagram kurang ajar

Jumaat lepas telah tamatlah rancangan tv Super Spontan yang dimenangi oleh Johan Raja Lawak. Tauke Jambu merupakan antara finalis dan berjaya mendapat tempat ke 6.

Dikesempatan itu, Tauke telah memuatnaik gambarnya bersama gadis penyeri Super Spontan( yang membawa sepanduk di setiap pusingan).

Gambar itu telah mendapat komen negatif dari seorang follower yang menyebabkan Tauke mengamuk dan marah betul.

Komen follower yang kurang ajar tersebut:

Peh tak abis2 jantan ni ngan betina
kalau wa jd awek mamat ni dah lama wa blah
dapat awek cun pun tak cukup lagi

Ini komen Tauke yang agak marah :

Otak dia berjambul budak sekolah belum kena terajang memang macam tu

Aku begitu terkejut hari sebab tak sangka binatang pun tau main instagram.buat acc semata2 nk keji kutuk org ..dahlah tak bagi salam tak tahu hujung pangkal.binatang mcm ni la yg menambah dosa org lain. #beranitunjukmuka #nakpublisitimurahan #otakkoberjambul

Memang kurang ajar komen follower tu. Patutlah Tauke mengamuk. Amik gambar pun kena kutuk.




Powered by Blogger.

Total Pageviews

Booking ticket online

mas airline ticket book

About us

Anda mungkin meminati :